logo
Київський національний
торговельно-економічний
університет
Київський національний
торговельно-економічний
університет
logo
Київський національний
торговельно-економічний
університет
img

План впровадження екологічної політики в КНТЕУ у короткостроковому періоді

ЕКО КНТЕУ

Енергозбереження

1. Вимкнення світла при виході з приміщень або місця загального користування. Встановлення компактних люмінесцентних ламп. Економія електроенергії на 75 %, та використання у 10 разів довше (до 10 років) у порівнянні зі звичайними лампами розжарювання. Одна енергозберігаюча лампа окуповується за 10 - 11 місяців.

2. Максимальне використання природного світло з вікон.

3. Освітлення не всього приміщення, а лише робочого місця за допомогою настільних ламп.

4. Користування енергозберігаючими режимами у роботі з комп'ютером. Запрограмування активації переходу в режим очікування («сплячий режим») всіх комп'ютерів, якщо технікою не користуються протягом короткого періоду.

5. Вимкнення приладів з електромережі при не користування ними протягом довгого часу (після закінчення робочого дня та наприкінці робочого тижня).

6. Вимкнення зарядних пристроїв з мережі при їх невикористанні. Економія електроенергії до 5%.

7. Вимкнення кондиціонерів після закінчення робочого дня.

8. Збільшення системи автоматичного регулювання освітлення: датчики руху, фотореле, астрономічні таймери та ін. Подібні системи можна використовувати в санвузлах, над входами в будинок, для регулювання підсвічування будинку, декоративного підсвічування фасадів, реклами та ін.

9. Використання у серверній охолоджуюче обладнання, оснащене термостатом, який автоматично переходитиме в економний режим очікування при досягненні потрібної температури.

10. Заміна наявної офісної техніки обладнанням із маркуванням «Energy Star».

11. Підвищення культури енергозбереження та проводження відповідної роз'яснювальної діяльності серед співробітників. «Ідучи, гасіть світло», «Тут горять енергозберігаючі лампи», «Ми заощаджуємо електроенергію» – плакати можуть добре послугувати цьому.

Економія води

1. Використання натискних кранів й водозберігаючих насадок на крани й душ.

2. Використання посудомийних машин. Витрата води за цикл мийки становить від 7 до 50 літрів.Це в кілька разів менше, ніж при митті посуду вручну. Використовуючи посудомийну машину, ви заощаджуєте близько 8000 літрів води в рік. Альтернативним варіантом економії може бути миття посуду в раковині із пробкою.

3. Ліквідація протікання кранів і туалетних бачків. Один протікаючий туалетний бачок додає 34000 л води за рік до господарських витрат, протікаючий кран- 13500 л за рік .

4. Встановлення приладів обліку використання води. Інформування співробітників про установку цих приладів та необхідності раціонального використання води.  Перехід на оплату за показниками лічильників води знижує рахунок за воду на 20-40 %. Зміна поведінки та звичок працівників приводить до економії як мінімум ще на 10-20 %.

Економія тепла

1. Використання терморегуляторів на батареях опалення. Інформування співробітників про необхідність встановлення регуляторів на меншу температуру наприкінці робочого дня й тижня. Оптимальною вважається температура 19 °С для активної роботи та 21-22 °С для сидячої роботи. Використання автоматичної системи регулювання опалення.

2. Утеплення вікон та вхідних дверей.

3. Використання тепловідбиваючих екранів за батареями опалення.

4. Встановлення приладів обліку споживання тепла та інформування співробітників про їх установку й необхідність раціонального використання тепла.

5. Вибір правильних моделей обігрівача. Прилад має відповідне маркування: енергоефективність зменшується від класу А до класу G.

Збереження паперу

1. Зменшення обсягу документів.

2. При можливості використання одинарного інтервалу замість подвійного.

3. Використання економного шрифту (наприклад, Times New Roman).

4. Зміна полів за замовчуванням з 2,5см до 1см. Це зменшить кількість використаного паперу на 8%.

5. Друкування документів та копій з двох сторін аркуша.

6. Перевірка документів перед пуском на друк за допомогою автоматичної перевірки правопису, а також функції попереднього перегляду (Preview).

7. За можливістю, введення системи електронного документообігу.

8. Використання електронної та голосової пошти для спілкування з колегами і передачі їм різних документів.

9. Збір паперу із шредера для подальшої утилізації.(переробка купи паперу висотою один метр зберігає одне дерево).

10. Проведення планового збору мукулатури офісних приміщень та бібліотеки (здана в макулатуру 1 тонна паперу економить: 4,000 кВтPгод електроенергії, 29,000 літрів води, 30 кг кілограм забруднення у повітря).

Зменшення вуглецевого сліду

Вуглецевий слід – показник, що враховує сукупність усіх викидів парникових газів, прямо або побічно спричинених діяльністю окремої людини чи організації. Шляхи зменшення вуглецевого сліду включають скорочення витрат часу та енергії на пересування/транспортування.

1. Подорож на роботу. Значний вплив на довкілля здійснюється під час подорожі на роботу автомобілем, особливо, якщо у ньому перебуває лише одна людина. Слід мінімізувати місце для паркування, щоб заохотити працівників діставатися на роботу громадським транспортом. Крім того, варто встановити душові кабіни і кімнати для перевдягання та облаштувати стоянку для велосипедів, щоб заохотити працівників діставатися до офісу пішки або на велосипеді. Винагородження співробітників, які дістаються до роботи не на персональному авто, а альтернативними шляхами.

Рекламування нововведень. Працівники використовуватимуть данні принципи за умов, якщо будуть проінформовані про них. Використання якомога більше каналів комунікації (пам'ятки для працівників, орієнтаційні сесії при прийнятті на роботу, плакати в офісі).

2. Ділові зустрічі. Динамічний темп ведення бізнесу сьогодні передбачає велику кількість ділових зустрічей, відряджень, зустрічей штату компаній регіонального та національного масштабу. Логістика організації подібних заходів вимагає подорожей наземним та авіатранспортом, використання якого призводить до шкідливих викидів CO2 в атмосферу. Тому необхідне зменшення кількості фізичних зустрічей. Можливість проведення віртуальної зустрічі з партнерами, колегами та клієнтами замість особистих зустрічей. Групову комунікацію між територіально розподіленими учасниками може бути організовано за допомогою вебконференції, яка зменшує викиди CO2, пов'язаних з використанням засобів транспорту. Вебконференції допомагають компаніям економити кошти на подорожі службовців (вартість квитків чи бензину, витрати на проживання та добові). Сучасні технології дозволяють проводити вебконференції на високому рівні.

3. Автопарк. Формування власного автопарку з урахуванням екологічно дружніх аспектів, адже марка, потужність та величина автомобіля суттєво визначають його майбутню енерговитраність. Придбання автотранспортних засобів, що зберігають паливо або використовують енергію з альтернативних джерел, наприклад гібридні автомобілі чи електромобілі. Регулярне проведення технічного обслуговування автопарку. Автомобілі, технічний стан яких регулярно перевіряється, менш часто ламаються або потребують ремонту. Крім того, належний тиск у шинах та справні свічки запалювання зекономлять пальне. Можливість оренди автомобіля замість покупки.

Принципи закупівель

1. Офісна техніка. Офісна електроніка (комп'ютери, принтери та інша техніка) є найбільшим споживачем електроенергії в офісі. Крім того, електроніка містить шкідливі речовини, погіршує якість повітря в закритих приміщеннях і дуже часто створює утилізаційні проблеми наприкінці експлуатаційного циклу. Енергоекономічне, нетоксичне електронне устаткування, функціональні можливості якого можна розширити, дозволить мінімізувати свій негативний вплив на навколишнє середовище. Нижче наведені деякі рекомендації щодо закупівлі офісної техніки.

-         Закупівля комп'ютерів й техніку з низьким енергоспоживанням. Комп'ютери з маркуванням «Energy Star» ощадливо використовують електроенергію й заощаджують кошти за електроенергію.

-         Вибір техніки з низьким вмістом токсинів (товари, в яких використовується менше токсичних елементів, таких, як кадмій, свинець, ртуть, бромовані вогнезахисні сполуки (brominated flame retardants). Такі товари набагато легше утилізувати наприкінці експлуатаційного періоду, тому що токсини відділені від загального потоку відходів, що сприятливо позначається на здоров'ї співробітників центрів з переробки.

-         Можливість оренди техніки. Оренда продовжує експлуатаційний період техніки, що вважається застарілою для однієї компанії за рахунок здачі цієї техніки в оренду іншої компанії або організації, де ця техніка все ще вважається сучасною.

-         Повторне використання та реконструювання. Купівля відремонтованої й відновленої виробником техніки може значно зменшити статтю витрат на офісне встаткування.

2. Канцелярське приладдя. Цей розділ присвячується дрібним канцелярським товарам, від ручок до степлерів, які мають тенденцію накопичуватися у величезних кількостях. Потрібно правильно використовувати і поводитись із канцелярськими товарами для того, щоб зменшити негативний вплив компанії на навколишнє середовище. Ось деякі рекомендації.

-         Закупівля товарів, які можна повторно використати або наповнити, а також товарів із замінними компонентами й довгим гарантійним терміном. Наприклад: керамічні чашки замість одноразових стаканчиків, кулькові ручки зі змінним стрижнем, картриджі, які можна повторно використовувати.

-         Закупівля товарів виготовлених з повторно використаних матеріалів. Вибір товару, що містять як мінімум 30 % повторно використаних матеріалів. При розширенні площі службового приміщення, можливість придбання вживаних меблів, дошок оголошень як, наприклад, пластикові дошки із затиском, металеві скріпки для паперів, виготовлені з повторно використаної сировини тощо.

-         Вибір товару, придатного для повторної переробки, наприклад, товари, виготовлені з одного матеріалу або товари з компонентами, які легко розбираються.

-         Вибір приладів з низьким енергоспоживанням або прилади, які зовсім не використовують електроенергію як, наприклад, ручні діркопробивач і степлер.

-         Закупівля продукції місцевого виробника. Це зменшує кількість палива, що використовується для доставки.

3. Меблі

-         Можливість закупівлі вживаних офісних меблів. Меблі, що вже використовувалися в іншій компанії, звичайно коштують на 30-50 % дешевше.

-          Придбання меблі, конфігурацію яких можна видозмінювати. Строк експлуатації столів, стільців і офісних перегородок, що можна регулювати, більш тривалий, тому що їх можна видозмінювати залежно від потреб компанії.

-          Правильний вибір матеріалу, з якого виготовлені меблі (зроблені із сертифікованої деревини без токсичних смол і відходів. Закупівля меблі, що містять як мінімум 30 % повторно перероблених матеріалів)

-         Уникання меблів із ДСП, що містять карбамід формальдегідні або фенолформальдегідні смоли. При використанні такого ДСП у побуті з нього виділяються шкідливі для здоров'я формальдегід і фенол.

4. Харчові продукти

-         Закупівля продуктів з надійними сертифікатами, виданими незалежними третіми організаціями. Закупівля екологічно чистих продуктів. Устаткування кухні та кімнати для відпочинку натуральними й екологічно чистими продуктами. Наприклад: кава, чай, вершки.

Інформація про натуральність продукції (сировини) органічного походження, вирощеної без застосування хімікатів, виготовленої без барвників і штучних харчових додатків, відображається у вигляді маркування: 

 

Морепродукти, риба, консерви можуть мати маркування «DolphinPfriendly» – це декларування того, що в процесі вилову риби не використовувалися дрифтерні мережі:

 

-         Закупівля продуктів місцевого виробництва. Вибір постачальників, які знаходяться якомога ближче. Це зменшить шкідливі викиди CO2 при доставці.

-         Компосування харчових відходів після фуршетів, масових заходів. Використання багаторазового посуду і упаковки, яку можна компостувати. Організація фуршетів та масових заходів, з використанням посуду і столових приборів багаторазового вживання. Якщо це неможливо, - використання тарілок, виготовлених з паперу. Закупівля харчових контейнерів з матеріалів, які можна повторно використовувати або компостувати.



 

Організація допоміжних офісних приміщень

1.Ванні кімнати. Збереження електроенергії та води у ванних кімнатах:

Освітлення: встановлення сенсорного регулятора освітлення чи енергозберігаючих ламп.

Збереження води:

- ремонт кранів та туалетів, що протікають. Перевірка всіх кранів та труб на предмет протікання;

- заміна змішувачів поворотного типу на «натискні» або встановлення сенсорних кранів, що автоматично вимикаються, коли їх не використовують;

- встановлення на змішувачі водозберігаючі насадки;

- закупівля туалетів з можливістю економного зливу(з двома кнопками).

Опції для сушіння рук:

- бавовняні рушники є екологічно дружнім та гігієнічним варіантом. У разі використання таких рушників, прати їх бажано малотоксичними порошками.

- енергоефективні сушильники для рук позбавляють потреби прання бавовняних рушників і допомагають уникнути сміття від використання паперових рушників. Нові моделі сушильників зазвичай є більш енергоефктивними. У разі використання паперових рушників, -  закупівля тих, що вироблені з переробленого паперу.

- використання малотоксичної побутової хімії та очисних засобів.

2. Кухня та їдальня

Харчові продукти

- надання переваги місцевим виробникам при закупівлі харчових продуктів. Це допоможе уникнути зайвого транспортування, яке шкідливо впливає на навколишнє середовище;

- закупка продуктів з мінімально можливим пакуванням, у великих ємностях та упаковках. Це дешевше і зменшить кількість упаковок, які доведеться викидати;

- закупка продуктів, що не містять консервантів, стабілізаторів тощо, а також генетичномодифікованих організмів і вирощуються без використання пестицидів, нітратів та гормонів росту. Така продукція має маркування Organic, BIO та ECO.

- компостування харчових відходів.

Кухонні прилади:

-         При закупівлі мікрохвильових печей, електрочайників,кавоварок чи іншої кухонної техніки необхідно дотримуватися загальних правил закупівлі електроприладів – менший об'єм та більшу енергоефективність. Вибір  приладів, що мають відповідне маркування: енергоефективність меншується від класу А до класу G;

-          вибір «розумних» приладів, наприклад, посудомийні та пральні машини, які контролюють рівень спожитої води залежно від завантаження (заповнення);

-         встановлення енергоефективної витяжки, для позбавлення кухонних приміщень від запахів готування та вологи;

-         уникнення зайвих приладів, таких як, наприклад, електричний консервний ключ.

Користування:

-         води в електрочайнику має бути не більше ніж необхідно. На нагрівання зайвої води витрачається зайва електроенергія.

-         дотримання правил поводження з холодильним обладнанням;

-         утилізації холодильного обладнання у спеціалізованих установах. Фреон, що зазвичай циркулює у системі охолодження, є сильнодіючим парниковим газом.


 

04.03.2014
annzo
7811
остання редакція 16.02.2017
adv